Participa en el Laboratori de comerç de nova generació
Gràcies pel vostre interès a participar en el Laboratori de Comerç de Nova Generació, un projecte impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, i el Cercle Tecnològic de Catalunya (Ctecno) juntament amb l’Associació de Comerciants CorEixample, dissenyat i coordinat per Readyfor.
El Laboratori és un projecte d’innovació transformativa que té com a objectiu validar l’impacte en el negoci del comerç de l’ús tecnologia digital en els establiments, en concret en la seva capacitat de crear valor a través de les dades i de la comunicació directa amb els clients a través de displays.
L’execució del Laboratori es farà a través d’una única empresa tecnològica seleccionada per un jurat d’experts a partir de les propostes rebudes en el marc d'aquesta crida.
Dues consideracions prèvies
1. L’empresa seleccionada haurà de mostrar experiència i capacitat de ràpid desplegament i suport als comerços participants segons el calendari del projecte.
2. La participació en el Laboratori es realitzarà a cost de l’empresa seleccionada, que no rebrà cap compensació econòmica directa per la seva participació en el projecte.
Calendari Bàsic
3 Març: Obertura de la convocatòria
21 Març (23:59h): Tancament de la convocatòria
31 Març: Notificació a l’empresa seleccionada
1 - 11 Abril: Període d’instal·lació als comerços
12 Abril: Inici del Laboratori
4 Juliol: Finalització del Laboratori
5 - 15 Juliol: Retirada dels equips i avaluació de resultats
Per què participar?
Aquesta és una crida a empreses que, a partir de la seva experiència en desplegament de solucions per al retail, vulguin presentar una proposta de participació al Laboratori amb les següents condicions:
Beneficis Directes de la participació
- Business case en entorn real (dades)
- Recolzament en la gestió
- Suport en l’assoliment de resultats
- Informe final de resultats de negoci
- Visibilitat i lideratge en innovació en retail (davant administracions, comerços i ciutadania en general)
- Opció de continuitat participants
Beneficis Esperats de la participació
- Business case: ROI per al comerç
- Identificació frens i palanques per als comerços
- Know-how de treball col·laboratiu
- Participar en la definició d’un pla de desplegament/escalat
Requeriments de participació
- Cessió de hardware/software durant el pilot
- Instal·lació, manteniment, suport i retirada
- Limitacions en l’ús de les dades (RGPD)
- Transparència i co-gestió del pilot
- Opció de continuïtat per als participants
- Participació en la comunicació
Contingut de la proposta
A. Objectius
La proposta seleccionada serà aquella que es mostri com a més potencialment efectiva en l’assoliment dels següents objectius:
- Recollida de dades
- Comunicació digital amb l’usuari
- Generació de coneixement, aprenentatge i transformació
1. recollida de dades
Un dels reptes importants del comerç és com transformar les activitats que tenen lloc dins i al voltant del comerç (que tradicionalment es recullen de manera informal i anecdòtica) en dades analitzables.
La proposta haurà preveure l’obtenció de com a mínim les següents dades:
- Trànsit de persones dins de l’establiment, perimetrat en zones rellevants per a cada comerç
- Trànsit fora de l’establiment (davant de l’aparador)
- Interacció amb els productes o categories rellevants per a cada comerç
- Dades de compra (sales tracking)
- Satisfacció: Feedback i altres formes de mesura d’engagement.
- Visionats reals i interaccions amb continguts mostrats en els displays
- Opcionalment, altres que es considerin importants per a impulsar estratègies i accions basades en les dades (transformació a data-powered business)
- Els usuaris hauran de ser clasificables en perfils demogràfics rellevants. Es valorarà la capacitat de capturar i processar altres dades rellevants per al negoci dels comerços i la seva creació de valor.
La proposta haurà d’explicar com es recollirà aquesta informació
de manera sistematitzada, rellevant i continuada. La proposta haurà d’incloure:
- L’aproximació general
- Els elements de hardware a instal·lar en cada comerç
- El software i processos previstos per a gestionar el sistema de manera efectiva
- Les mesures de protecció de la privacitat i el respecte al RGPD
2. comunicació digital amb l'usuari
Si la comunicació i l’atenció són eixos de creació de valor en la societat digital, l’establiment de nova generació es desplega com a nou espai (i canal) de comunicació.
La proposta haurà de permetre la comunicació efectiva del comerç amb els seus usuaris, clients i visitants amb continguts com els següents:
- Promocions
- Productes
- Contingut de marques
- Contingut ciutadà (d’ajuntament, barri, entitats…)
- Promocions a altres comerços del sistema
- Altres continguts que generin valor
La proposta haurà d’incloure:
- El hardware previst a instal·lar en cada establiment (displays i altres)
- El software necessari per a la gestió intel·ligent dels continguts que permeti explotar el potencial de retail as media
La proposta inclourà una descripció de com els continguts es mostraran de manera rellevant als usuaris en funció de:
- Les característiques de l’usuari (demogràfiques o de comportament)
- Les lògiques del negoci i les oportunitats de crear valor
Es valorarà adicionalment:
- La capacitat de portar marques i continguts al projecte i generar campanyes de promoció i engagement.
- Solucions de mesura de la conversió de promocions entre comerços.
3. Generació de coneixement, aprenentatge i transformació
Per tal de poder accionar les dades, els comerços hauran de poder accedir a un reporting rellevant de la informació obtinguda així com a recomanacions pròpies del sistema.
La proposta haurà d’incloure una plataforma d’accés i tractament les dades, inclosos informes i resultats.
Algunes de les dades rellevants poden incloure:
- Dades de trànsit (nº de persones, estada)
- Conversions
- Dades de venda: Ticket mig/nº de vendes/volum
- Conversions de les promocions (vendes/promos)
- Satisfacció
La proposta inclourà els mecanismes i tecnologies previstes d’aprenentatge i generació de recomanacions per a la millora dels indicadors importants de negoci.
S’haurà d’incloure una proposta d’acompanyament formatiu en la interpretació de les dades i definició d’accions per als comerços
B. Condicions de servei
La proposta haurà d’incloure una descripció dels serveis a realitzar entre els quals s’inclouen els següents:
- Calendari previst d’instal·lació dels equips (amb facilitats per a evitar la disrupció de l’activitat comercial)
- Manteniment i suport tècnic
- Suport a la gestió del sistema i la definició d’accions per a la millora dels indicadors
- Proposta de gestió de continguts, socials i comercials i relacions amb marques
- Calendari previst a la retirada dels equips (amb facilitats per a evitar la disrupció de l’activitat comercial)
- Altres activitats o serveis de suport als comerços. Altres activitats o serveis de suport al projecte
C. Característiques de l'empresa
El Laboratori espera comptar amb un partner tecnològic que tingui l’experiència i capacitat d'executar el pilot de manera efectiva i contribueixi de manera important amb la seva expertesa en el seu desplegament i èxit.
La proposta inclourà una descripció dels següents elements de mesura de la capacitat d’execució:
- Experiència en projectes de digitalització en retail (referències)
- Càrrec del responsable i interlocutor màxim del Laboratori
- Equip participant en el projecte
- Breu descripció de les motivacions de l’empresa per a la participació en el projecte.