El comerç urbà ha patit un moment de grans desafiaments. A la pressió del model comercial de grans superfícies, franquícies i alts volums a marges petits, s’uneix la creixent disrupció de l’e-commerce i una forta crisi econòmica i de canvi d’hàbits fruit de la pandèmia.
Com introduïm el paradigma digital, amb tots els seus avantatges i potencial, en el negoci del comerç presencial alhora que elevem el valor de l’experiència en botiga i la seva competitivitat en l’economia de les dades?
El comerç que impulsem ha de ser capaç de generar negoci per a ser una activitat rentable. La pressió sobre els preus (a la baixa) i els costos (lloguers alts, sous dignes) exigeixen nous models de negoci, noves fonts d’ingressos.
El comerç articula la vida als carrers. Volem un comerç atractiu per als ciutadans i atès per persones en un entorn més relacional que transaccional. Un comerç vital és el cor de la vida d’una ciutat.
Busquem desplegar un comerç que no hagi de sostenir-se en volums insostenibles de productes innecessaris, sinó en un comerç informatiu i experimental que aporti valor als ciutadans sense malmetre la finitud dels recursos del planeta.
L’aproximació ha estat centrada en la creació d’una capa de dades que ha permès quantificar els elements més rellevants del negoci i sostenir una solució intel·ligent de recomanacions per a compradors i comerciants i uns espais de comunicació amb els que el comerç s'ha pogut comunicar amb el públic.
Més enllà dels beneficis propis per a cada comerç, s’han obtingut resultats mesurables en la dinàmica comercial entre els diferents comerços i amb el barri en el seu conjunt gràcies al plantejament de xarxa i a l’èmfasi en la capacitat comunicativa i la creació i gestió de continguts rellevants.
L’objectiu assolit, ha estat el de desplegar una experiència més rica tant en botiga com entre elles, ampliant el valor de sortir a comprar.
Febrer 2021
Guiats per CorEixample, el Laboratori ha seleccionat quatre comerços representatius de la diversitat i potencial del comerç urbà segons els criteris que marca el projecte.
Coneix-los →
Març 2021
A partir d'un procés de selecció obert i transparent, un jurat multidisciplinari i internacional de l'ecosistema tecnològic i comercial, ha seleccionat Beabloo com a partner tecnològic del projecte.
Coneix-lo →
participaAbril — setembre 2021
El Laboratori ha estat en funcionament 5 mesos, de maig a setembre de 2021, i s'han analitzat les dinàmiques de compra i relació amb els ciutadans a més de ser espais de descobriment del futur del comerç.
maig 2022
El projecte s'ha conclòs amb un èxit palès i impact provat per als comerços. Un cop finalitzat el pilot i amb els bons resultats obtinguts és el moment de la difusió així com l'escalat per a dur-lo a altres comerços, eixos i ciutats.
Coneix-los →
Som la floristeria de referència de Barcelona des de fa més de 65 anys. Amb taller propi i excel·lents dissenyadors florals, apostem pels agricultors locals així com pel compromís amb el medi ambient, sense perdre el nostre tracte personalitzat.
Som una botiga líder a nivell europeu, dedicada al món de la muntanya, l'alpinisme, el trekking, l'escalada, l'esquí i l'outdoor. Un paradís pels amants dels esports de muntanya.
Som un saló de bellesa integral, taller d'imatge, perruqueria i estètica. Amb atenció personalitzada i tracte exclusiu, utilitzem productes biològics i de tecnologia avançada.
Som una cafeteria al més pur estil italià especialitzada en croisants dolços i salats, i d'una variada selecció de pastisseria. Ambient relaxat i acollidor per a esmorzar o prendre una copa acompanyada d'un aperitiu.
Coneix la proposta tecnològica →
Torna a Socis col·laboradors →
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur risus
nec dolor tristique varius nisl"
Maria Raventós
FLORS NAVARRO
L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de comerç, ofereix serveis de suport i creixement a les petites empreses i autònoms/es del sector i ha posat en marxa diferents iniciatives per la digitalització dels comerços, com l’accés a un servei de suport tècnic especialitzat per acompanyar-les en els diferents processos de presència, estratègia, gestió i venda per Internet. Amb aquest Retail Lab fa un pas més enllà, posant a l’abast del petit comerç les tecnologies més avançades i alhora facilitant un entorn de proves real a empreses que desenvolupen tecnologies punteres.
El Cercle Tecnològic és una fundació privada sense ànim de lucre oberta a les persones, empreses i professionals de les TIC. Els objectius de la Fundació són: ser referent, dinamitzador i punt de trobada del sector de les TIC. Ser un actor decisiu i influent sobre l’agenda dels actors clau (públics i privats) del sector TIC i la digitalització. Generar debat, anàlisi i difusió de l’estat actual i reptes de futur de la societat digital i incentivar i desenvolupar el talent digital i apropar la tecnologia al tercer sector.
L'associació de comerciants i professionals CorEixample, va néixer el 1994, amb la finalitat de dinamitzar socialment i econòmicament el territori comprès entre Còrsega, Passeig de Gràcia, Passeig de Sant Joan i Trafalgar, donant serveis als comerços de la dreta de l'eixample de manera que l'associat se senti acompanyat, atès i informat, i aconseguint que la Dreta de l'Eixample sigui un millor lloc per a comprar, treballar i viure.